Nu börjar mitt nya liv, hur många gånger har man inte sagt så?

Efter en ångestfylld helg på grund av en period med dålig träning och alldeles för mycket onyttigheter på kvällarna bestämde jag mig i söndagskväll för att påbörja en ny period i livet med träning och nyttig mat.
Målet är att inom det närmsta halvåret tappa 10 (enligt mig) överflödiga kilon, både för att jag vill vara mer nöjd med mig själv och för att jag tror att jag skulle må bättre när det gäller hälsan.
Det där med sambokilon stämmer verkligen, vilken jävla fälla alltså, och inte blir det lättare när både jag och Fredrik är såna godismonster (chips och chilinötter, fy tusan).
Men nu tänker jag göra allt för att stå emot, även om jag inte kan hindra honom från att köpa godsaker om han nu tycker att han behöver det.

Min nya livsstil påbörjades alltså igår med ett besök på gymmet på förmiddagen, det blev Cykel Activio i 30 minuter och därefter ett sjukt jobbigt CXWORX pass där jag verkligen fick vetskap om att jag har magmuskler.
Idag hade jag planerat att springa en mil på löpbandet, dock satte dumma skavsår stopp för mig och efter 5km fick jag ge upp, jag tog en paus för fötternas skull och la mig i massagestolen en stund innan jag försökte mig på ett nytt försök att nå upp till mina 10km, dock ångrade jag mig redan när jag tog på mig skorna och valde istället att köra 30 minuter på crosstrainern.

Efter en ganska snurrig eftermiddag på grund av järnbrist som visade upp sig på crosstrainern har jag nu landat i sängen framför TV:n. Fredrik är ute och promenerar med en kompis.
Egentligen borde jag kolla igenom två skolarbeten för att skriva respons innan det är dags för torsdagens seminarium, och eftersom jag har åtagit mig jobb imorgon mellan 10 och 18 borde jag verkligen sätta igen.
Men min motivation är i botten, så det blir väl en pluggrusch imorgon kväll antar jag.

Men nu tänkte jag försöka leta reda på mina bortglömda kunskaper i bloggdesigner för att göra en liten förnyelse, håll gärna tummarna.

Dina tankar

Dela med dig av dina tankar:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Dina tankar:

Trackback