Borde jag oroa mig?

Det var sagt att jag skulle hem till Fredrik idag efter jobbet. Jag slutade vid halv 8, 8, vilket han var fullt medveten om. Vid halv 6 skulle han träffa några kompisar för att grilla, skrev att han inte riktigt visste när han skulle vara hemma. Vi kom överrens om att jag skulle ringa när jag hade slutat så vi kunde se om det var lönt för mig att åka till honom eller inte. Vid halv 7 fick jag ett sms om att hans batteri snart var slut. Tänkte att han såklart skriver upp mitt nummer om han inte kan det i huvudet, för att kunna ringa mig från någon annans mobil senare. Men där kommer väl den där tjej/kille-grejen in antar jag. Det hade ju iaf varit min första tanke, se till att kunna få tag på varandra på annat sätt.. tydligen tänkte inte han likadant. Vid 8 var jag klar på jobbet, skickade ett sms, fick ingen leverans rapport, ringde, telefonen avstängd, slutsats: den har dött. Tog god tid på mig att duscha och göra mig klar på jobbet för att sedan ta tåget. Var ändå tvungen att åka in och vända i Göteborg om jag skulle hem, eftersom bussar och tåg inte behagar matcha varandra på lördagkvällar. Tänkte att då har han ju gott om tid på sig att höra av sig till mig, för han visste ju när jag slutade. Men inget samtal eller sms innan jag kom till Göteborg, och inte heller innan Mölndal på tillbaka vägen, där jag hade varit tvungen att gå av för att ta mig till honom. Bestämde mig då för att åka hem, .. har sedan dess väntat på ett samtal.. men icke! Hans mobil är fortfarande avstängd och han är inte online på varken fb eller msn.. inte för att han brukar vara det men ändå.

Tycker det börjar bli lite jobbigt faktiskt....


Dina tankar

Dela med dig av dina tankar:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Dina tankar:

Trackback