Historia, Religion Plugg??

Dag ut och dag in får man höra hur skönt det är för mig som fortfarande går i skolan, som slipper jobba, som bara behöver tänka på skolan och kan komma och gå lite som jag vill. Det är som att de inte minns alls?

Vareviga dag byggs högen med läxor prov och arbeten på, och  när skoldagen är slut så är det dags att åka hem, hem till ett lugn hus, och en mysig hemmakväll framför tv:n med god mat, nej inte precis. Däremot hem till en stressig kväll full med plugg och stress inför morgondagens arbetsinlämning, prov eller liknande.
Och denna läx/prov/arbets hög växer ytterligare de dagarna då jag direkt efter skolan går vidare till jobbet, och tiden för plugg därmed förintas och tvingas skjutas upp till en annan dag.

När man jobbar så jobbar man och när man har jobbat klart är man ledig, när man går i skolan så går man i skolan och när man slutar så ska man plugga ^^ Vad är det för idioti?

Jag är trött på skolan och alla lärare som tror att skolan är det enda som kretsar i elevernas huvuden, dygnet runt, varje vecka. Med ett jobb, vänner, pojkvän, familj och ett UF företag att driva är det inte alltid man har alla dessa extra timmar utöver skolan att lägga på skolarbete. Låt oss göra allt i skolan på lektionstid, visst dra ut på lektioner lägg till mer om det nu ska vara nödvändigt. Men låt oss slippa offra vår fritid, även vi skolungdomar vill LEVA!



Marcus <3


Dina tankar

Dela med dig av dina tankar:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Dina tankar:

Trackback